Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Noosa

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 Oktober 2014 | Australië, Noosa Heads

Hi guys, how are you doin?
Standaard zinnetje waarmee je 100 keer per dag wordt begroet!

Afgelopen twee dagen waren we in Noosa, een stadje waar je het beste schijnt te kunnen surfen. Althans waar je de beste golven scheen te hebben. Eigenlijk is Noosa tot nu toe de enige plek die een beetje is tegengevallen voor ons. Ten eerste kwam het vooral door het weer. Het was wel zonnig, maar ook veel wind en af en toe regen.

Toen we aankwamen in ons hostel waren we eerst een beetje in shock, zo goed als alles was compleet roze! Echt roze, HA GAYY. Buiten dat waren er super veel hippies. Om je even een compleet beeld te geven van een hippie; haarkleuren in alle kleuren van de regenboog, tattoos op plekken waar je het niet kan verzinnen, piercings op plekken waar je het niet kan verzinnen, de hoeveelheid piercings waren overigens ook niet meer te tellen. Daar komt bij dat die gasten heel de dag geen reet uitvoeren, heel de dag zuipen en vervolgens tot diep stappen. Geen probleem, als je tenminste gewoon stilletjes doet. We sliepen met z’n 4e op een kamer, op zich ook geen probleem, tenzij je het volgende probleem hebt; gooi twee Engelse, een stelletje nog wel, in 1 bed beneden in een hoogslaper en je krijgt het volgende … Een gozer die heel de dag zingt en boert en een meisje dat ’s nachts scheten laat en ondertussen wil ik niet weten wat er allemaal is gebeurd terwijl ik sliep. Ach, hebben we dat ook weer meegemaakt.

De eerste dag gingen we in ieder geval lekker richting het strand, scheen 25 minuten lopen te zijn. Nou het voelde als een uur! Eenmaal op het strand waaide het zo erg, dat als je ging liggen je onmiddellijk een zandkroket was geworden en zand op plekken had waar je het niet wilde hebben .
Toen hebben we een beetje rondgelopen, Havaianas gekocht, ergens een drankje gedaan, boodschappen gehaald en toen toch maar met het busje terug. Hadden we zo’n lieve buschauffeur dat we gewoon gratis mee mochten rijden! De mensen maken het land toch?
Eerste avond dat we serieus uitgebreid gekookt hadden; pasta met saus, groente en gehakt. Zelfgemaakt en ik stond er gewoon verbaasd van! Lekker!
Vervolgens zijn we gaan lopen naar een bioscoop, daar hebben we ‘The equalizer’ gezien. Goede film! Maar je merkt toch af en toe dat je accenten niet kan verstaan. Uiteindelijk moesten wij dus terug lopen, omdat we de bus hadden gemist … Regen, onweer en we moesten langs een bos, creepy! Maar gelukkig heel terug gekomen in ons prachtige roze paleisje ..

De volgende dag waren we rustig opgestart. Relaxen, lekker geroosterd brood met jam en buiten zitten. We hebben het één en ander moeten bevestigen voor Fraser Island / Whitsundays en een beetje zitten kijken voor Nieuw-Zeeland. In de middag zijn we naar het andere strand gelopen, wat dichterbij lag en waar de temperatuur/wind veel aangenamer was! Lekker een middagje gelezen/gezond, totdat ook hier het weer het voor gezien hield. Ergens in een restaurantje wat gegeten, fish & chips! Toen we terug in ons hostel waren weer boodschappen gedaan. Dit keer stond er rijst met kip, zoetzure saus en groente op het menu! Ook homemade en erg lekker! Misschien gaat het toch ooit nog wat worden met mij? Helaas was er in het standje verder niet zoveel te beleven. Mede door de vele wind, we wilde namelijk met een boot van 500 pk over het water wat niet door kon gaan wegens het weer. Surfen, kajakken en dergelijke zat er dus ook niet in. Gespierde kuiten hebben we wel van dat vele lopen! ’s Avonds lekker nog film gekeken op mijn laptop en redelijk op tijd gaan slapen. De volgende dag vertrokken we rond 10:35 met de bus naar Rainbow Beach!
Engelse spreken gaat trouwens steeds vloeiender en krijg steeds meer complimenten, gaat de goede kant op!

Momenteel zit ik in Rainbow Beach waar wij een hoop gaan beleven en waar we ook blijven van 15 t/m 20 oktober! Update volgt na dit avontuur en als ik inmiddels niet ben opgegeten door spinnen/slangen .

See ya!

• 16 Oktober 2014 - 00:21

Netteke:

Leuk verslag weer Michelle....lekker genieten van Rainbow Beach! Tot horens/lees/mails/FB xx

• 16 Oktober 2014 - 14:12

Helen:

Hé Michelle,
    Wat kan je toch leuk schrijven. Mocht de je uiteindelijk geen kok worden, dan kan je altijd nog een boek gaan schrijven.....hihi. Ik geniet van je verhalen hoor.

Mochten de slangen ook teveel herrie maken, gewoon sssssssssssssttt zeggen. Komt t best goed.