Airlie Beach / Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Airlie Beach / Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Airlie Beach / Whitsundays

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

30 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Airlie Beach / Whitsundays

Momenteel zit ik in de bus naar Townsville, een rit van 5 uur. Dacht, kan ik mooi mijn verslag schrijven van de afgelopen bestemming! Hopelijk houdt mijn batterij van mijn laptop het nog eventjes vol …

Nadat we ’s ochtends helemaal verrot aankwamen in Airlie Beach voelde we ons echt alsof we een hele avond hadden doorgehaald. Op zich had ik nog wel geslapen, maar vraag niet hoe. Om de twee uur een stop, liggen op mijn zij, rug, andere zij, zitten, languit liggen, ik weet het allemaal niet meer. Maar goed, het was al vroeg lekker weer, pech was alleen dat er geen shuttle bus naar ons hostel ging. Wij bepakt en bezakt lopen met die hutkoffer op onze rug. Waren we er na 15 minuten lopen, konden we ook nog niet inchecken! Advies; ga bijslapen bij de ‘lagoon’. Lig je dan om 08:00 uur ’s ochtends aan het water, poging doen tot slapen, totdat je eindelijk mag inchecken om 12:00 uur. Nou het duurde een eeuwigheid, voelde ons moe/vies en de zon brandde als een gek. Uiteindelijk zijn we nog even over een markt gelopen en toen in gaan checken. Kleine kamer, maar wel leuk! Mooi hostel, leuke mensen. We hebben lekker bijgeslapen en gedoucht, we voelde ons weer als herboren. Eenmaal door het stadje gelopen kwamen we erachter dat het echt een leuk stadje is dat leeft! Tot nu toe echt één van de leukste plekken! Mijn reismaatje Yorick van Sydney was ook in ons hostel en samen met nog wat mensen die Ralph al eerder ontmoet had hebben we er even een leuke avond van gemaakt! Een stelletje daarvan gaan we ook weer zien verder op de reis en gaan we nog leuke dingen mee doen! We konden het allemaal goed met elkaar vinden, dus was echt gezellig! Lekker avondje uit, wet t-shirt contest gezien en de voetjes van de vloer! Enige nadeel, ik moest als enige overal mijn ID laten zien haha. De ene beveiliger schatte mij 24 en de ander nog geen 18, top dit! Kortom, leuke avond en heerlijk geslapen! Ohja, nu denken ze dat ik uit Zweden kom! Elke keer een ander land haha.

Volgende dag een poging gedaan tot uitslapen en rond 11:00 uur lagen we met 9 Nederland aan de lagoon uit te brakken. Super gezellig, super gelachen, lekker gezwommen en liggen zonnen! Klikte allemaal super leuk en was een heerlijke ontspannen dag. We besloten al snel dat we die avond met z’n alle zouden gaan bbqen! In Australië staan er gewoon allemaal gratis bbq’s op openbare plekken die je kan gebruiken. Rond 17:00 uur verzamelden we met z’n alle voor de supermarkt en kon het inslaan beginnen! Uiteindelijk moesten we allemaal $7,50 dokken, omgerekend €5 euro voor 3 hamburgers, worstjes en stokbrood! Hartstikke gezellig, ze zaten stiekem alcohol te drinken omdat het daar eigenlijk niet toegestaan was. Echt een heerlijke dag!

Whitsundays

De dag erna ging de wekker al super vroeg voor onze driedaagse trip naar de Whitsundays. Om 8 uur moesten we verzamelen bij de haven en toen brandde de zon al flink! Ik kan een heel boekwerk gaan schrijven over deze drie dagen, dus ook nu ga ik het weer even in een paar steekwoorden doen! Wij wisten trouwens van tevoren helemaal niet wat voor boot het was. Zien we echt meer dan 10 grote jachten … Je raad het al … Daartussen lag een kleine zeilboot waar wij met 26 man op gingen!

Dag 1: Wennen, wennen, wennen. Wiebelig, geen evenwicht. Smal\laag bed, drama! Haha. We lagen dus met z’n tweeën, ik natuurlijk in een klein hoekje met een plank boven m’n hoofd. Ik zal het even omschrijven; als Ralph met z’n rug naar mij toe ging liggen leek het net of ik in een doodskist lag, een slappe lach dat we om heel die boten hadden voor we gingen slapen niet normaal! Twee meiden uit Dordrecht aan boord! Verder waren de mensen wel oké, leuke crew, wezen snorkelen, spelletjes gedaan, eten was heerlijk! Was echt adventure. Konden niet douche, top!

Dag 2: Best prima geslapen! 7 uur werd er geschreeuw; BREAKFAST! Dus hop wakker. Lekker ontbeten, lekker op het dek gelegen, weer gesnorkeld, ook gedoken! Gaaf! Wel eng, ’s avonds hadden we een steurhaai gevangen en wie ging er daar de volgende dag snorkelen … moi! Ik scheet 7 kleuren door al die mega vissen. In een speedbootje mee geweest, terwijl de rest ging snorkelen. Hele mooie omgeving! Lekker op het strand gelegen en gezwommen. Wandeling gemaakt. Verder gechilled op de boot, lekker gekletst en gelachen. ’s Avonds op tijd naar bed, iedereen was versleten. Pas als je ging liggen voelde je je maag heen en weer gaan door het bewegen van de boot.

Dag 3: Slecht geslapen, knetter warm. Heerlijk english breakfast! Spullen inpakken, weer snorkelen! Dit keer waren het koraal en de vissen zo mooi! Echt op centimeters afstand en onze onderwatercamera gebruikt, gauw laten ontwikkelen binnenkort! Heel gaaf om te zien, ook wel beetje eng. Schildpad gezien! Erg gaaf en hele mooie eilanden. Rond 3 uur ’s middags waren we terug. Heerlijk genoten en verkleurd op de boot.

’s Middags nog lekker in de lagoon gezwommen want we voelde ons smerig en moe. Echt heerlijk! Met een andere vriend erbij wat gegeten in Nomads en ’s avonds ben ik met de meiden uit Dordrecht naar de afterparty geweest van de trip. Was wel gezellig maar om 11 uur hield ik het voor gezien en dook ik lekker m’n bed in!

Dit keer niet zo uitgebreid, maar het is teveel om te schrijven! Kan beter een boek gaan maken :)

p.s. yeah mijn batterij heeft het volgehouden!

  • 30 Oktober 2014 - 23:04

    Netteke:

    Leuk verslagje weer hoor.....lijkt me prachtig Whitsundays! Ik zou zeggen....ga idd een leuk boek schrijven als je terug bent.....Australie op blote voeten......Tracks....en dan nu.....Mitchie goes Aussie.....Awesome!
    Als ik batterijen op moet sturen, hoor ik het wel hééé! Dag hoor....you're favorite Dutch Auntie....xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 10968

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: