Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Townsville

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 November 2014 | Australië, Townsville

Hallootjes!

Hoe is het met iedereen in Nederland? Lekker weertje? Hèhè.

De afgelopen dagen heb ik doorgebracht in Townsville en op Magnetic Island, maar eerst m'n verslag van Townsville!

Leuk stadje, geen Melbourne ofzo maar het leeft wel. Strandjes, winkeltjes en gezelligheid.
Ons hostel was prima! Mooie keuken, douche en de bedden waren prima. Wij hadden er helemaal zin in, want op internet stond dat er een 'gym' was, dus diehard sporten ... Niet dus. Dat ding werd weer precies nu gerenoveerd, zucht.

We hebben die middag beetje boodschappen gedaan en kwamen weer een vriendin tegen, Duits meisje. Haar komen we in bijna elke plaats tegen. Je kon een Castle Hill wandeling maken, nou die hadden we zwaar onderschat. Wat een pokke eind! Iedereen was die route aan het hardlopen de heuvel op, nou met lopen had ik al moeite! Gaat m'n conditie. Maar uiteindelijk waren we dan wel boven, bezweet en al maar we did it! Super mooi uitzicht want eer dat we boven waren was het al donker en zagen we de stad verlicht. Eenmaal terug na een wandeling van 2,5 uur moesten we nog koken ... Al met al zaten we ' savonds om 9 uur aan onze rijst met kip, maar het was wel lekker! Die avond redelijk op tijd gaan slapen, want de dag erna Full Moon Party!

Volgende dag rustig ontbijten, rustig opstarten en toen zijn we met het andere stellingen gaan wandelen richting de winkelstraten om een outfit te scoren voor The Full Moon Party. Genoeg Halloween winkeltjes, maar wij wilde origineel zijn; tweedehands shirtjes gekocht, kapot geknipt, genaaid en geplakt. Uiteindelijk hadden we zo voor de mannen een cape gemaakt en wij twee kapjes om als 'horror kapje' te gaan haha. De mannen nog een bijl erbij en wij schmink (sugar skull) met steentjes! Tegen de avond liep heel het hostel verkleed super leuk! Rond 9 uur naar de Ferry, drukte! Ik zal kort omschrijven welke indrukken ik kreeg van het feest;
Engelsen, pillen, teveel zuipen, rare figuren, rare kostuums, gekke mensen, mensen die in de douche of prullenbak 'pissen', niks vergeleken met de feesten in Nederland! Het was gezellig en lekker gedanst op Billy the Kid, maar verder is het niks vergeleken met Nederland. Het was leuk om meegemaakt te hebben! We lagen om 04:00 uur in bed, valt best mee toch? Hopelijk hebben jullie ook een leuke Halloween gehad!

Xxx

• 03 November 2014 - 22:26

Netteke:

Leuke Halloween? Nou.....you're aunt houdt niet zo van engelsen, pillen, rare figuren, rare kostuums en al helemaal niet van mensen die overal staan te pissen. Dus.....voor mij geen Halloween Billy the Kid...ook zo'n rare.....Gelukkig heb jij genoten! Dag troelie x