Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

25 November 2014 | Australië, Cairns

Cairns

Hi there!
Dit verslag komt een beetje laat, want inmiddels ben ik allang weg uit Cairns, maar beter laat dan nooit! We hebben nou eenmaal weinig ‘bereik’ in the middle of nowhere, laat staan WiFi  Ik zal het per dag in een soort van samenvatting zetten, want anders ben ik nog een week bezig!

1. De dag dat ik met Isabell aankwam in Cairns was lekker relaxed. Eerste voordeel aan Cairns; overal WiFi! Zouden ze in Nederland ook eens moeten doen . Eenmaal aangekomen in het hotel oogde het netjes en gezellig. Er waren twee Duitse meisjes die Isabell al kende die ook in dat hostel zaten, dus dat was wel gezellig. Wat mij gelijk opviel was dat ik echt de enige Nederlander in het hostel was! Overal Duitsers, dus ik was al gauw de ‘Dutchie’ in het hostel. We hebben die dag een beetje rondgelopen, de stad verkend en via ons hostel kregen we korting vouchers om te gaan eten in de stad. Een gezellige Irish Pub, met lekker eten. En dat voor maar 7 dollar, met een drankje erbij! Je merkt gelijk dat, vooral ’s avonds, deze stad onwijs leeft.

2. Isabell en ik hadden besloten om eens een ‘girlsday’ te houden in Cairns. Even relaxen, shoppen en niet koken! We hebben op ons gemakje boodschappen gedaan, relaxen in het hostel, het winkelcentrum in, ergens een drankje gedaan en ’s avonds weer lekker eten in de Irish pub met de andere meiden! Ook hebben we vandaag onze tours geboekt voor de Atherton Tablelands en snorkelen in het Great Barrier Reef!

3. Vandaag moesten wij om 07:00 klaar staan voor het hostel, waar we werden opgehaald door de organisatie ‘Barefoots’ voor de Tablelands tour! Oftewel, de watervallen en regenwouden in de buurt van Cairns. We hadden een super leuke groep, deden leuke spelletjes om elkaar te leren kennen en ga zo maar door. Ik bleek natuurlijk al gauw weer de enige Nederland wat weer voor de nodige humor zorgde. We zijn naar diverse watervallen geweest, waaronder de ‘Milla Milla Falls’, bekend van de commercials van Herbal Essencience. Ook waren de regenwouden fantastisch en hebben we aparte dieren, bomen en planten gezien. We hadden super lekkere tussendoortjes tijden de trip en het was onwijs gezellig. Aangezien we nog tijd overhadden zijn we naar een duurzame winkel geweest, waar ze zelf kaas, yoghurt en dergelijke maken. Die yoghurt was echt goddelijk! Beetje jammer dat het zo duur was, anders had ik het zeker meegenomen! Aan het einde van de trip zijn we nog met de groep gaan eten en drie keer raden waar … in the Irish Pub! We hebben het niet te laat gemaakt, wegens het feit dat we de dag erna gingen snorkelen.

4. Deze dag ging de wekker weer vroeg en dit keer voor het snorkelen! Deze keer met z’n 3e want Leni, het andere Duitse meisje, ging ook gezellig mee. 07:30 stonden we paraat bij onze boot in de haven, maar er was helemaal niemand en alles leek dicht! Bleek dat er te weinig waren en daardoor werden wij geupgrade naar een andere, duurdere boot! Ook niet verkeerd natuurlijk! Nadat we onze snorkspullen hadden gekregen en de nodige papieren hadden ingevuld voor het geval er wat gebeurde, zochten we een heerlijk plekje op het dek in de zon. Nou de zon scheen op dat tijdstip al een pit in je reet, dus het was heel de dag smeren, smeren, smeren en nog eens smeren.
Na de nodige instructies begon het toch wel te kriebelen. Ik en een zee of open water gaan niet samen, maar helemaal niet als er ook haaien kunnen zitten! Gelukkig scheet Leni ook 7 kleuren dus ik was niet de enige! We zijn naar twee plekken geweest om te snorkelen, maar de eerste viel een beetje tegen. Weinig kleuren en weinig vissen. Sterke stroming, dus het was maar goed dat ik ook zwemdiploma B had 
Na een heerlijke lunch waren we op plek twee aanbeland en dat was waanzinnig! We hadden ook een onderwatercamera gehuurd dus dat was helemaal super. Super mooie kleuren, vele vissen in alle kleuren, soorten en maten. En ze kwamen zo dichtbij! Je moest gewoon uitkijken dat je ze niet raakte en dat gold ook voor het koraal. Ik denk dat we er wel uren in hebben gelegen. Zulke grote vissen, niet normaal. Je wist gewoon niet waar je moest kijken.
We begonnen allemaal een beetje moe te raken van het zwemmen in de stroming, want de golven waren behoorlijk hoog. Op een gegeven moment zie ik Leni heel druk met der armen zwaaien en ‘haai’ roepen. Aangezien ze een Duitser is dacht ik, het zal wel hoi betekenen en ze zal wel een mooie vissen zien. Dus ik terug zwaaien en haai roepen. Begint ze harder te schreeuwen en zegt; No, not haai! A shark!. Ik dacht nou die ziet vliegen en ik kijk onder water … binnen 1 minuut waren Leni en ik op de boot terug. Het was maar een reefshark, maar een shark is een shark. Of ik nu mijn angst heb overwonnen weet ik niet, maar ik schrok me wezenloos! Helaas was de haai te snel om een foto ervan te kunnen maken, wat Isa nog probeerde. Een hele ervaring kan ik je zeggen en ik was dan ook weer blij dat ik aan het einde van de dag weer op de vaste bodem stond.
Na deze enerverende dag besloten we om de dag af te sluiten met een drankje in de Irish pub en daarna lekker ons bed in te duiken. We hadden in de Irish pub afgesproken met de jongens waarmee de roadtrip zouden gaan doen en gelukkig klikte het leuk!

5. Inmiddels was het zaterdag en het zonnetje scheen heerlijk! Nou heerlijk, zeg maar gerust dat het knetter heet was! Prima dag dus om de hele dag te spenderen bij de lagoon in het midden van de stad. Heerlijk water en heerlijk genoten. We hadden namelijk besloten om uit te gaan, dus we konden mooi even een schoonheidsslaapje doen aan het water.
Die avond zijn we dus helemaal los gegaan in de Irish pub tot 3 uur in de ochtend. Live muziek, gezellige mensen en gezellig gedanst met de meiden.

6. Vandaag moesten we even psychisch bijkomen van de heftige avond, nee hoor geintje. Maar we hebben wel weer lekker bij de lagoon gelegen! Een beetje het zonnetje meepakken, lekkere magnum erbij en genieten maar!
Die avond hebben we lekker in ons hostel gezeten met iedereen, beetje kletsen en dergelijke. Maar ik wilde toch nog iets sportiefs doen die week, dus besloot om te gaan hardlopen. Ipod in mijn sport BH en mijn kamersleutel ook. En gaan met die banaan. Heerlijk gerend. Kom ik aan bij de lagoon denk ik; *** waar is mijn sleutel? Ik overal in mijn BH zoeken maar nergens te vinden! Ik Isa een bericht gestuurd dat ik mijn sleutel kwijt was en of ze een kamergenootje van mij kon vinden. Ik dezelfde weg terug gelopen naar het hostel maar de sleutel niet gevonden. Wil ik uiteindelijk gaan douche, hangt de sleutel aan de achterkant van mijn BH? Don’t ask me how, maar ik was dolgelukkig dat ik mijn sleutel weer had!

7. Maandagochtend was het tijd om met de jongens naar Wickedcamps te gaan, het bedrijf waar we onze camper gingen huren! Spannend en benieuwd naar wat het ging worden. De prijs bleek ook nog goedkoper dan we dachten dus boeken die auto! Het is een auto met een tent op het dak die je uit kan vouwen, erg handig! We waren wel bang dat onze spullen er misschien niet allemaal in zouden passen, maar dat was een zorg voor later. De meiden gingen de stad nog in en ik besloot lekker in het zwembad te hangen in ons hostel, want het was onwijs warm. Mijn hoofd zat ook niet helemaal lekker door de hitte dus ook nog even lekker geslapen. Verder ’s avonds lekker gezond salade gegeten en hup naar bed!

8. Nou de laatste dag in Cairns voor we beginnen aan de roadtrip. We hebben een map van Australië gehaald, de route gemarkeerd dus moet goed komen! Ook die middag weer lekker in het zwembad gelegen, beetje liggen zonnen, een tukkie gedaan, ijsje gegeten en als afsluiting met een hele groep gaan eten in de stad! En inmiddels ben ik verslaafd geraakt aan ‘Timtams’ en ‘Scotch Finger’ koekjes. De koekjes waar iedere backpacker verslaafd aan raakt in Australië. Maak je geen zorgen, ik zal ze meenemen naar Nederland 
Tas ingepakt, alles gereed, de roadtrip kon beginnen!

  • 25 November 2014 - 06:45

    Lydia:

    Super leuk geschreven, ik zie het helemaal voor me!

Tags: Cairns

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 10965

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: