Adelaide - Reisverslag uit Mildura, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Mildura, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 December 2014 | Australië, Mildura

Adelaide

Here I am again!
Ik ben maar 4 dagen in Adelaide geweest, maar het heeft een goede indruk achtergelaten! Dit zou nou echt een stad kunnen zijn waar ik zou kunnen wonen!
Vanaf het vliegveld moest ik met de bus naar de stad, waarna ik 5 minuten heb moeten lopen tot mijn hostel. Ik heb heel wat hostels gezien inmiddels, maar dit is het beste hostel waar ik in heb gezeten zover! En goedkoop! Wat wil je nog meer? Super ruime kamers, schone douches en WC’s, leuke mensen, echt top.
De eerste twee dagen ben ik lekker rond gaan lopen in Adelaide. Langs al de winkeltjes, andere gebouwen en lekker gerelaxed. Die zaterdagavond, de dag dat ik aankwam in Adelaide, lekker met Marlissa een drankje wezen doen in de stad. Je schijnt er leuk uit te kunnen gaan! Maar weer veel van die opgedofte Engelse meiden met een plamuur laag op een hoofd, wat afschuwelijk zeg.
De dag erna lekker met Marlissa nog even de stad in geweest. Een ongelofelijk lekker donut op en lekker rondgelopen. De rest van de dag heb ik een beetje film gekeken en gekookt.
Die maandag ben ik met een Duits meisje, uit m’n kamer, naar Chinatown geweest. Eindelijk weer een keer lekker bananen gegeten en ze waren niet eens duur! Normaal betaal je 7 dollar voor een trosje en nu 2 dollar voor 4 bananen! Als een kind zo blij was ik. Die dagen heb ik ook de bus naar Mildura geboekt en hebben we onze kangaroo island tour geboekt! De baas van mijn hostel had een baan voor mij geregeld in Mildura, dus ben benieuwd.
Dachten wij op tijd naar bed te gaan, omdat we vroeg op moesten voor de tour, komt er om 11 uur nog een nieuw meisje. Iedereen lag te slapen, hup die kerel van het huis gooit het licht aan, helpt het meisje en die moest natuurlijk weer precies boven mij slapen! Dus ik moet al mijn spullen even fijn van m’n bed halen. Gelukkig heeft hij nog wel sorry gezegd voor hij weg ging … Daar ging mijn schoonheidsslaapje 

Kangaroo Island

Wekker ging heerlijk vroeg, 07:15 werden we opgehaald voor onze Kangaroo Island tour! We hadden er super zin in en keken er erg naar uit. Eenmaal in de bus kregen we te horen dat het nog 1,5 uur duurde eer dat we bij de Ferry waren … dat hoef je mij geen tweede keer te zeggen! Hup, ogen dicht en slapen maar. Even m’n schoonheidsslaapje van de nacht ervoor inhalen. Nicole, dat Duitse meisje, had echt overheerlijke koekjes meegenomen; van die grote Amerikaanse koekjes, maar dan met macademia noten en witte chocolade! Naast de ‘Timtams’ en de ‘Scotch Fingers’, nog meer favoriete koekjes! 1,5 uur verder waren we dus bij de Ferry. Genoten van het heerlijke weer en mooie uitzicht. Eenmaal aan de overkant gingen we in een andere bus en begon onze tour dan eindelijk!

Seal Bay: Het strand waar we letterlijk van een meter afstand de Australische zeeleeuwen konden zien! Ongelofelijk hoe dichtbij we konden komen en het waren er zoveel! Toen we naar beneden liepen van de trap naar het strand, lag er ineens één onder de trap en die rolde van de zandduinen af naar beneden, haha. De gids vertelde ons dat er veel baby zeeleeuwen geboren waren en dat was dus ook te zien, zo schattig! En elkaar maar knuffelen. Maar de mannetjes waren nog steeds op zoek naar vrouwtjes om opnieuw te paren. Zodra er namelijk een jong geboren wordt, worden de vrouwtjes gelijk weer zwanger gemaakt. Erg leuk om te zien hoe de mannen aan het blèren waren voor de aandacht van de vrouwtjes.

Vivonne Bay Bistro: Dit was het restaurant waar we onze lunch gingen eten en ik kan je vertellen dat ik hier de beste lunch ooit heb gegeten! Ik ben niet gauw verliefd of in de wolken van eten maar dit … amazing! Allerlei soorten salade en vlees, maar alle aandacht ging toch echt uit naar het toetje; chocolade cake met butter scotch sauce. Ik kan hier maar 1 woord over zeggen; wauw! Die gekarameliseerde saus was waanzinnig, zoiets heb ik echt nog nooit gegeten. Mijn moeder zou zeggen, alsof er een engeltje op je tong piest! Ik probeerde dat Duitse meisje het uit te leggen in het Engels, maar dat wilde dus niet echt lukken haha. We hebben uiteraard naar het recept gevraagd dus als je het wilt hebben … geef maar een gil! Echt wauw!

Hanson Bay Koala Walk: Wilde koala’s! En zo dichtbij! Sommige bomen waren gemarkeerd met een roze lint, wat betekende dat er een moeder met een baby in zit. Alleen zaten die helemaal bovenin de boom, dus moeilijk te zien. Erg leuk om ook kangoeroes te zien en een soort baby egel, schattig!

Remarkable Rocks: Rare rotsen zijn het! Rare vormen en super groot! Heel apart om te zien, maar toch mooi. Er was een vrouwtje tijdens onze tour en dat wilde elke keer overal als eerste op de bestemming zijn en bij deze rotsen ging ze dus letterlijk rennen …

Admirals Arch: Een eiland los van de kust, zou niet weten hoe ik het anders uit moet leggen. Je kijkt erop vanaf Kangaroo Island, gewoon een eiland van rotsen in het water. Hier lagen onder andere de Nieuw-Zeelandse zeeleeuwen op te chillen! Ja je hebt hier dus de Australische én de Nieuw-Zeelandse zeeleeuwen. En het verschil? De kleur! De Australische zijn meer bruin/grijs achter en de Nieuw-Zeelandse gewoon echt zwart! En weer allemaal kleintjes, zo schattig.

Aan het einde van de dag lag iedereen weer lekker te slapen in de bus, rond 22:30 waren wij terug in ons hostel. We waren gesloopt maar het was het waard!

  • 11 December 2014 - 08:24

    Lydia Tito:

    Weer super leuk om te lezen! En nog interessant ook, weer wat geleerd (en gelachen) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 10973

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: