Waitomo - Reisverslag uit Waitoa, Nieuw Zeeland van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Waitomo - Reisverslag uit Waitoa, Nieuw Zeeland van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Waitomo

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Waitoa

Waitomo

Op de weg van Hot Water Beach naar Waitomo werden we zoals gewoonlijk weer omgeven door prachtige natuur. Onderweg hebben we een stop gemaakt voor een wandeling door een oude plek waar vroeger mijnen stonden en stoomtreinen reden. Mooi water, omringd door rotsen en prachtig groen.

Waitomo is een heel leuk stadje om te zien. Heeft een beetje iets weg van Oostenrijk, van die blokhutjes. We hadden dus ook een heel leuk hostel met prachtig uitzicht van de natuur. We hadden een gezellige 7e persoonskamer, dolle bol natuurlijk. Moi en 6 Engelse, goede combi!

Die middag hadden we een tour op het programma staan; de Glowworm Caves. Helaas mochten we geen foto’s binnen maken, maar ik kan je vertellen dat het prachtig was. Het is hetzelfde als een foto proberen te maken van sterren, de sterren komen niet op je foto. Hetzelfde geldt voor de Glowworms. Het zijn hele kleine blauwe stipjes aan de bovenkant van de grotten, dus een blauwe hemel eigenlijk. Echt geen woorden voor. We moesten stil zijn, omdat ze erg gevoelig zijn voor licht en geluid; nou iedereen zat vol bewondering te kijken. Erg mooi.

Die avond hebben we eigenlijk allemaal niet zo veel meer gedaan. Beetje relaxen, de volgende ochtend er weer op tijd uit.

  • 01 Februari 2015 - 16:33

    Netteke:

    Jammer, dat die wormen niet houden op je toestel....wel bijzonder denk ik! Een avondje relaxen kan ook geen kwaad hoor......heerlijk! Doei x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10913

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: