Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Rotorua

Om maar gelijk even met de deur in huis te vallen … Rotorua stinkt! Het is echt geen grapje, het stinkt stinkt stinkt!
Rotorua is omgeven door ‘hot lakes’ of ‘hot pools’. Natuurlijke heetwaterbronnen van onder de grond, die er mede voor zorgen dat er een ontiegelijk lucht vrij komt. Nou, ik weet niet hoe die mensen hier kunnen leven met die stank. Buiten dat zijn die heetwaterbronnen wel weer mooi haha.
Misschien is dit ook wel de reden dat er in verhouding niet zo veel mensen wonen …

Eindelijk heb ik dan Hobbiton gezien! Wat leuk om zo’n ‘filmset’ nu eens in het echt te zien. Heel raar als je natuurlijk normaal gesproken de films zit en er vervolgens zelf doorheen loopt. Het is echt precies zoals in de film. De natuur is zo groen dat het er eigenlijk nep uit ziet … maar alles is echt! Op een paar enkele bomen na is alles in de natuur echt. De nepbomen zijn blaadje voor blaadje met de hand geschilderd en erop gezet. Je moet er maar zin in hebben natuurlijk. De rondleiding was ook echt heel leuk. Veel leuke facts en dingen gezien. Op het einde mochten we een gratis drankje drinken in de ‘Green Dragon’, dus met z’n alle aan de appel cider! Hele leuke ervaring.

Die avond had ik mezelf voorgenomen heerlijk een avond te gaan lezen of whatever. De andere gingen naar een culturele Maori avond dus ik had de kamer voor mij alleen. Heb met wat andere lekker gegeten, gedoucht en filmpje gekeken in mijn pyjama. Komen de andere om 22: terug met de mededeling dat we korting tot 11 uur in de bar hebben en dus zijn we spontaan uitgegaan. Wilde eigenlijk in mijn pyjama gaan maar toch maar even gauw omgekleed, mijn haren niet gekamd en zonder make up de deur uit gestapt …. Maar gezellig dat het was!

Helaas ging de wekker de volgende ochtend alweer om 7 uur …

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 10974

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: