Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Taupo

Onderweg van Rotorua naar Taupo hebben we een stop gemaakt bij een prachtige waterval. Water is zo blauw met wit, dat het net ijs lijkt!

Eenmaal aangekomen in Taupo kregen we te horen dat, vanwege de weersomstandigheden, de zeiltocht voor die avond niet door ging en we ook de 17 km wandeling niet konden doen. Alles afgelast vanwege het weer … balen!
Eigenlijk waren we allemaal best wel moe, dus hebben lekker een beetje rondgehangen op onze kamer, boodschappen gedaan en lekker pizza bij Domino’s gegeten! Heel goed voor de lijn allemaal, maar goed we zijn op vakantie!

En aangezien we twee dagen in Taupo doorbrengen, moesten we dus nog even iets verzinnen om te doen de tweede dag. We besloten begin van de middag met de meiden naar de gratis ‘hot pools’ te gaan. Dus wij dachten; leuk een gratis zwembad! Wij met z’n alle in de taxi … zijn het dus echt heetwaterbronnen aan een meer! Iedereen zat op dezelfde plek, maar al gauw hadden wij onze eigen ‘hot water pool’ gevonden! Heerlijk twee uurtjes doorgebracht in een heet bad van zo’n 50 graden … eigenlijk gewoon te warm om in te gaan! En toen werd het nog gekker … de zon brak nog door voor een half uur! Die meiden uit Engeland gelijk verbrand haha. Ik? Nergens last van!

Rond drie uur gingen we terug met de taxi, want om 4 uur stond Zumba op het programma! Werd gratis aangeboden door het hostel, leuk hè? Nou ik kan je vertellen dat het pittig was! Maar super leuk om eindelijk na zo’n lange tijd weer iets te doen! Ik had gelijk migraine door de inspanning, maar het was het waard! Diezelfde avond hebben we lekker gerelaxed en een potje kaarten gespeeld.

De volgende ochtend vertrokken we alweer vroeg naar River Valley … maar Max was jarig! Een Engelse jongen uit ons groepje waar wij mee reizen. We hadden de bus versierd, feesthoedjes op en een muffin voor hem gekocht! Leuk dat hij het vond! En wij natuurlijk ook haha.

Onderweg hebben we nog twee uur gewandeld door vulkanisch gebied, onwijs mooi maar pittige wandeling! Boven op de waterval hebben we onze lunch op gegeten, waar kan je dat nou beter doen dan op een plek met fantastisch uitzicht? Precies!