Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

14 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Hi allemaal!

How are you guys?

Van 11 t/m 13 oktober zaten wij in Brisbane, om precies te zijn in het 'Somewhere to stay' hostel. Na al die keren in een kamer met 4,5 of 6 anderen te zitten hadden we maar eens besloten voor een tweepersoons te gaan en wat was dat lekker rustig zijn! Echter waren er veel hippies, wiet lucht, leek of je ieder moment door de trap kon zakken en elke centimeter die je omrolde in je bed hoorde ze beneden. Buiten dat was het best prima te doen hoor haha.

We kwamen vrij vroeg in de middag aan in ons hostel. Hebben ons even lekker opgefrist en zijn toen de stad ingedoken op ontdekkingsjacht. Alles bleek nog best een stukje lopen, maar over het algemeen lopen we super veel overal! Gespierde kuiten en billen als ik terug kom? Maar goed, is een erg gezellig stadje, leeft er echt wel.
We liepen richting de boulevard, langs het water, super gaaf die skyline. Toen kwamen we uiteindelijk uit bij een strandje, midden in de stad! Ja je leest het goed. Tussen de winkel straten door zag je ineens een strand met super helder water, hoe verzinnen ze het? Mogen ze in Nederland ook wel doen! Daar hebben we heerlijk wat tijd doorgebracht. Verder nog wat gelopen, ergens wat gedronken en op de terugweg als avondeten een domino's pizza gehaald! Eenmaal terug even geskyped met m'n vader en het thuisfront, was leuk! Ondertussen hebben we de hele avond huiswerk gemaakt haha. Aangezien we dit keer goed WiFi hadden hebben we even van alles uitgezocht voor hostels, wat te doen, kijken waar de trips die we willen gaan doen het goedkoopst zijn en dergelijke. Zoals het er nu naar uit ziet zijn we rond 4/5 november in Cairns en daar zitten we dan nog zo'n 10 dagen.
Je had hier trouwens dat Oktoberfest, werd er zelfs Nederlandse muziek gedraaid en hoorde we André Hazes langskomen!

Eindelijk een nachtje goed doorgeslapen, normaal word ik veel wakker. De volgende dag tegen 12 weer lekker naar het strandje, vervolgens de brug over gelopen de stad in en weer met het busje terug. Ook heerlijk, je kan hier voor 30 cent een ijsje halen bij de Mac! Heerlijk! Tegen de avond richting het centrum, onderweg gegeten bij een klein restaurantje waar je voor 10$ lekker rijst, met groente en soorten vlees had! Best even lekker. Vervolgend naar de boulevard, want alles is daar ' savonds verlicht! Tegen de avond weer lekker terug en nog film gekeken. Volgende ochtend vertrokken we rond 10:00 naar Noosa! Busreis van 3 uur!

Ze denken trouwens hier dat we of uit Frankrijk komen of uit Australië! Paar Chinezen wilde met ons op de foto, omdat ze dachten dat wij locals waren! Haha

Mijn ticket naar Sydney is ook geboekt (duur grapje). Van 29 dec t/m 2 jan ben ik daar en verblijf ik in het huis van Mandy (zus Fran) en Matthew en Michelle!

See ya!