Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Hi there!

Dinsdag 7 oktober begon ik dan echt aan mijn backpackavontuur! Nadat het mij die vorige avond 3 uur had gekost om überhaupt mijn backpack ingepakt, was ik er dan toch wel klaar voor. Althans, je weet niet zo goed waar je klaar voor moet zijn. Erg spannend. Inchecken en dergelijke ging allemaal goed. Het was alleen zo druk, dat het uiteindelijk nog even rennen was.

Twee uur later was ik op de luchthaven van Byron Bay. Goede vlucht gehad & geen last van mijn oren! De shuttle transfer ging allemaal goed en dan komt het punt dat je voor je hostel staat en denkt 'here we go' of 'is dit het' ? Ik kan je vertellen dat het hostel waarin ik sliep best prima en gezellig was, echter moet je zo erg wennen! Je bent alleen, onbekend land, je word gedropt op een kamer en dan zoek je het maar uit. Ik had echt wel even een punt dat ik een knop in mijn hoofd om moest draaien, maar dat is uiteindelijk toch ook gelukt! Probeer toch weer, door middel van deze reis, iets voor mezelf te overwinnen. Iedereen die mij kent weet dat ik een ongelofelijke planner ben & hier boek je een dag van te voren je hostel voor de volgende dag en hetzelfde met je bus.

Afijn, ik zocht contact met mijn reismaatje Ralph, dus die heb ik daar ergens ontmoet. Klikte leuk & een gezellige jongen dus moet wel goed komen. We besloten gelijk om een wandeling te maken naar 'The Lighthouse'. Boven op een heuvel in Byron Bay, wandeling van ongeveer 1,5 uur. Super mooie dingen gezien onderweg en gefotografeerd. Zelfs een wilde Walibi gezien. Uiteindelijk boven de zonsondergang gezien, was wel echt mooi! Mensen daar dachten dat we uit Frankrijk kwamen, het wordt steeds leuker haha. Uiteindelijk hebben we diezelfde avond even 'huiswerk' gedaan. Opgezocht waar we allemaal naar toe willen, hoeveel geld het gaat kosten en dergelijke.

Volgende dag zijn we met z'n 4e (Italiaanse meisje op mijn kamer, Ralph en zijn reismaatje) naar Nimbin geweest, de hippie stad die bekend staat om de drugs. De begeleiders in de bus waren zo stoned als een garnaal, erg grappig. Gelukkig was de driver normaal, althans zo leek het :). Onderweg gestopt bij een waterval en aangekomen in het stadje lekker rondgelopen, gegeten. We hadden iets meer van het stadje verwacht maar was wel leuk om mee te maken. Veel drugs, wijde broeken, vrouwen zonder BH en mensen die zich niet wassen, top!

's Avonds zijn we gaan eten met een groepje bij Chucky Monkeys. Voor 5$ eten, was prima te doen! Vervolgens daar nog uit geweest wat ook onwijs gezellig en leuk was! Leuke mensen ontmoet en door naar de volgende plek!

  • 12 Oktober 2014 - 00:04

    Netteke:

    Leuk verslag Michelle.....ohh heerlijk, dat hippie gedoe....das wel wat voor mij hééé.....Lekkere wijde broeken, blote borsten en bietjie blowen....heerlijk hoor....no worries.....just be happy (nou ja....die leeftijd ben ik helaas voorbij). En ja...dat plannen, dat is 'Stier' eigen he.....er moet vooral niet van de planning afgeweken worden, want ja...dan raken we een soort van in paniek...nou ja...paniek is overdreven....maar toch lastig om in je hoofd te switchen.....Mooi als het gewoon lukt toch?? Fijne reis verder....you're lovely aunt.....Netteke xx

Tags: Byron, Bay, Australië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 10971

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: