Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Oktober 2014 | Australië, Surfers Paradise

Next stop; Surfers Paradise!

Na een busrit van ongeveer twee uurtjes aangekomen in Surfers Paradise. Je kan wel echt merken dat het hier meer leeft allemaal.

Hostel was echt super! We sliepen op een 6 persoonskamer, drie kamers waren er en daar deelde wij een eigen keuken, badkamer en woonkamer mee! Heel realxed. Bedden waren alleen verschrikkelijk slecht en je zakte helemaal door, maar dat mag de pret niet bederven!

Eerste dag zijn we een beetje rond gaan lopen. Langs de winkeltjes, strand opzoeken en dergelijke, maar het waaide super hard! Erg fris windje. Deze stad doet mij erg veel denken aan New York.
's Avonds hadden we Taco avond, was prima te eten!

Volgende dag eerst heerlijk ontbeten. Ik zal het even uitleggen. Je word wakker, schuift de balkondeur open, gaat heerlijk in de zon zitten, croissantjes, pakje melk en een appel erbij. Daar kan je zo van genieten! Daarna over tot actie en zijn we naar het Currmbin Wilflide Parc geweest. Super leuk! Eerst met de tram en de bus, is gelukkig allemaal goed gekomen. Is hier wel allemaal mooier betreft tram en bussen. Parc was geweldig, zoals de meeste al wel hebben gezien op Facebook! Koala's, krokodillen, slangen, van alles! Je kon gewoon liggen naast een Kangoeroe! Echt heel vet. Aantal shows gezien van vogels & aboriginals.

Tegen een uur of 5 waren we weer terug. We hebben lekker pannenkoeken gemaakt, althans Ralph want ik was het volgende hostel aan het fixen en dergelijke. En nu komt het, daarna zijn we gaan hardlopen! Het moet niet gekker worden, maar was even heerlijk over de boulevard. Er bleek markt te zijn dus ook nog even gekeken.
Daarna nog 's avonds de stad in gegaan om wat te drinken, maar het was overduidelijk stapavond (vrijdagavond) dus zijn lekker terug gegaan en filmpje gekeken. Het huis veranderde langzaam in een bende.
In het begin was het namelijk Ralph, ik en nog 8 jongens in dat huis. Dus je begrijpt al dat het een mannenhuis werd. Alles lag overal en elke avond gingen ze stappen, maar goed.

We moesten goed op onze spullen letten, er was bij een meisje 300$ verdwenen. Beetje jammer, maar is allemaal goed gegaan. Inmiddels een Italiaan, Braziliaan, Canadees, Engelse en weet ik het allemaal ontmoet! Ohja ook uit Zweden, maar ook natuurlijk gewoon Nederlanders.

Ohja ook wel grappig. Ik kocht een nieuwe kort wit broekje, want bij de oude was de rits kapot. Kom ik in het hostel aan, wil die broek aantrekken, bleken er sleutels in te zitten! Geen idee hoe die er kwamen? Heb ze uiteindelijk maar bij de receptie afgegeven, waar ze ook lachte om m'n verhaal.

+ punt; Sinds ik aan het backpacken ben heb ik nog geen enkele keer migraine gehad! Ik geloof echt dat het in Nederland in de lucht hangt ..

Inmiddels nu in Brisbane, lijkt een beetje op New York! Maar dat verslag komt later! :)

  • 12 Oktober 2014 - 00:17

    Netteke:

    Herkenbaar weer....hoofdpijn in NL......het zal de stress/druk wel zijn....het MOETEN presteren....en ja....dingen moeten..... hebben 'stieren' ook een hekel aan....gewoon lekker doen, waar je zin in hebt. Ja...ik voel me in het buitenland ook altijd beter hoor......Dus ja...hangt het in de lucht....is het de maatschappij (waar wij niet zo in kunnen aarden)...zijn het aarstralen.....of whatever??. Enjoy.....zolang je er geen last van hebt......doeg meis xx

  • 12 Oktober 2014 - 12:22

    M.donraadt:

    Hoi Michelle zo te lezen en aan de fotos te zien gaat alles goed. Ziet er super uit allemaal. En die foto met kangeroe helemaall leuk ( er was toch niet een alfa mannetje in de buurt ) pas op tv gezien daar wil je niet naast staan of zitten haha!!! Lekkere dikke buikjes bij de aborignals haha!!! Nou Michelle goede reis verder. Gr Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10970

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: