Hoe overleef je 24 uur in een vliegtuig? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Hoe overleef je 24 uur in een vliegtuig? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Hoe overleef je 24 uur in een vliegtuig?

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 September 2014 | Australië, Melbourne

Nou ladies en gentlemen,

Ook al ben ik op dit moment niet echt meer fris en fruitig (het is hier namelijk 23:35 lokale tijd), toch wilde ik even kijken of het werkte!

Gisterenmiddag werd ik rond 12 uur door mijn vader gedropt bij Schiphol. Nadat we mijn mega hutkoffer op een karretje hadden gedropt ging mijn zoektocht door Schiphol beginnen. Nadat mijn reistas (precies 30 kilo!) was afgeleverd kon ik door de douane en mezelf gaan vermaken op Schiphol. Nadat ik een paar tijdschriften had gekocht, een lekkere warme chocolademelk bij de Starbucks had gehaald en even ergens was gaan zitten kon ik na een paar uur richting mijn Gate.
Terwijl ik op dat moment door de Gate mocht, zag ik staan dat mijn vlucht 20 minuten vertraagd was. Maak niet uit, maar eer dat ik in het vliegtuig was, was het vliegtuig een uur vertraagd! In mijn geval een probleem, want ik had maar een overstap van 1,5 uur in Dubai! Het vliegtuig was trouwens super mooi, sterretjes op het plafond en zo'n wenteltrap. Maar goed, de vlucht duurde ongeveer 6 uur naar Dubai, wat eigenlijk prima te doen was! Eenmaal gesetteld op mijn plek ben ik begonnen met een film kijken, genaamd 'The Fault of our stars' ... Ik weet niet wie de film al heeft gezien, maar kijk hem niet in je eentje in een vliegtuig want ik heb me daar een partij zitten huilen onder m'n trui, zodat niemand het zag! Wat een super mooie film en als je zo'n film ziet moeten wij onszelf toch maar weer gelukkig prijzen met wat we eigenlijk hebben. Vervolgens heb ik even gelezen, muziek geluisterd en de muppets gekeken en toen gingen we eigenlijk al weer landen. Super last van mijn oren, beetje jammer. Maar goed half 1 waren we geland op Dubai, toen moesten we met z'n alle in een bus, kwartier verder en gevolgd door nog een kwartier rijden. Ik gauw mijn gate op zoeken en al rennend naar mijn gate kwam ik een reisgenoot tegen dus dat was ondertussen wel lachen. uiteindelijk 5 minuten voor tijd het vliegtuig in. Eer dat we de lucht in waren was het ongeveer 2 uur snachts plaatselijke tijd. Toen heb ik lekker een uurtje of 6/7 geslapen. Bizarre is wel dat ik geen daglicht heb gezien. Van Amsterdam naar Dubai werd het donker en van Dubai naar Melbourne bleef het donker wegens tijdverschil. Dus toen het voor mij ochtend was, ging ik aan mijn avondeten ... champignons, joepie. Beetje een lastige omschakeling. Inmiddels zat m'n haar alle kanten op en had ik rode ogen en een verstopte neus en oren maar dat mocht de pret niet bederven. Toen moest ik mij nog 5 uur vermaken; ik heb de Hobbit 2 gekeken, 100 keer m'n neus gesnoten, kon mijn blik niet afwenden van een man die erg onsmakelijk zat te eten, met een bilspleet en veel te dik en ga zo maar door. Uiteindelijk weer geland rond 9:20 uur 's avonds plaatselijke tijd. Toen kwam ik mijn reismaatje van Dubai weer tegen, waarmee ik door de douane ben gegaan en onze hutkoffers hebben opgehaald (althans die van mij was een hutkoffer). Vervolgens heeft oma Ad mij opgehaald en m'n reismaatje afgezet bij zijn hotel, waarvoor we nog even een milkshake bij de McDonalds hadden gehaald! Gewoon omdat het kan!

Lig nu lekker op bed, gebeld met thuis en geskyped met mijn vader. Inmiddels is het 00:15 dus ga ik proberen te slapen!

Liefs!

  • 27 September 2014 - 16:41

    Wendy En Luna:

    Wat een begin!!!

    Maar fijn dat je reis op zich goed is gegaan. En nu lekker bijkomen en genieten :)

    Groetjes,
    Wendy

    en een dikke knuf van Luna

  • 27 September 2014 - 17:15

    Silvia:

    Hoi lieverd,
    Ik vind het leuk om je verslagen te lezen en heb me aangemeld ;-)
    Heel veel plezier daar!!!
    Liefs Silvia xxx

  • 27 September 2014 - 21:09

    Netteke:

    Heerlijk...dikke billen in het vliegtuig, huilende ogen en een snothoofd. Goed begin is het halve werk! De lange reis zit er gelukkig op....nu genieten he! Doei x

  • 27 September 2014 - 22:53

    Marijke:

    Hoi Michelle vind leuk om je reisverslag te volgen. groetjes

  • 04 Oktober 2014 - 11:40

    Marlissa :

    Super leuk om dit te lezen!!! Nog 3 dagen en dan kom ik ook down under!! See you there!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 807
Totaal aantal bezoekers 10994

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: