Rainbow Beach / Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu Rainbow Beach / Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Michelle Nuland - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach / Fraser Island

Door: Michelle von Nuland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Oktober 2014 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal! Sorry dat het verslag even op zich heeft laten wachten, maar de WIFI werkt hier helaas niet zo goed!

Allereerst Rainbow Beach; heel klein stadje, maar eigenlijk heel erg leuk! Het hostel zat tegenover het busstation, dus dat was lekker makkelijk! Eenmaal aangekomen sliepen we in een 7 persoonskamer, met twee Zweden en een Duits meisje, leuk gezelschap! Veel mee gelachen en gesproken. Valt echt op dat je steeds meer/beter Engels gaat praten, waardoor je af en toe gewoon even de Nederlandse woorden er niet meer op weet! Rond 16:00 zijn we een wandeling gaan maken naar een zandvlakte waar we gingen ‘sandboarden’, zoals de meeste van jullie de foto’s al van hebben gezien. Onwijs gaaf om te doen! Het leek op een mega woestijn waar je met een plankje vanaf ging. Binnen 1 minuut was je beneden, maar eer dat je boven was …  Laten we het erop houden dat mijn conditie het na 4 keer op lopen voor gezien hield! We deden dat samen met een jongen uit Engeland, onwijs mee gelachen en ervaringen mee uitgedeeld. Gekke foto’s met z’n alle gemaakt en naar de zonsondergang gekeken. Je had de zandvlakte, met daarachter een groot bos en daarna de zon. Deed mij erg denken aan de Lion King, waar ze mij allemaal hard hebben staan uitlachen om mijn opmerking, haha. ’s Avonds hadden we bij het hostel ernaast gegeten, prima eten! Ook nog potje tafeltennis gedaan en weer gasten ontmoet die wij al eerder tegengekomen waren!
Volgende dag zijn we lekker op ons gemak een rond gaan lopen, langs de winkeltjes en uiteindelijk op het strand terecht gekomen. Er zat daar in de zee een baby walvis vast in een haaiennet, waarbij de moeder heel de tijd om der jong heen zwom. Dat was zo’n happening dat zelfs de televisie en de krant erbij waren! Echter hoorde wij een paar dagen geleden dat het de reddingsdiensten niet waren gelukt om het jong levend te bevrijden, echt zielig! Dacht ik dat ik mij goed had ingesmeerd op het strand, was ik precies het randje onder mijn bikini vergeten … hele mooie streep daar nu!
Om 16:00 hadden we de briefing voor onze trip naar Fraser Island. Hele instructievideo moeten bekijken en heel veel regels moeten onthouden betreft gevaarlijke Dingo’s en dergelijke. Ons groepje bestond uit twee Ieren, twee Engelse en twee Duitse meisjes, leuke combinatie! De twee Engelse hadden mijn ouders kunnen zijn kwa leeftijd, wel grappig, maar die leefde alsof ze nog steeds de eeuwige jeugd hadden! De stemming zat er al goed in en we waren erg benieuwd. Redelijk ‘op tijd’ naar bed gegaan, omdat de wekker om 06:00 uur ging voor onze trip naar Fraser Island!


Aangezien ik zoveel heb meegemaakt en waarschijnlijk de helft ga vergeten ga ik de dagen een beetje omschrijven in steekwoorden, anders kan ik beter een boek gaan schrijven .

Dag 1: De wekker ging vroeg, spullen ingepakt, spullen gedropt, pannenkoeken als ontbijt gegeten en uitgecheckt. Nadat alle Land Cruisers en dergelijke volgepropt waren en de nodige instructies geleverd waren, was het tijd om te vertrekken! Met de ferry over naar Fraser Island en gaan met die banaan.
Naar Lake Mckenzie geweest, zo helder water! Leuke foto’s gemaakt en lekker gerelaxed. Onderwaterhoes voor mijn mobiel uitgeprobeerd, werkte soort van.
Daarna doorgereden naar ons ‘Expeditie Robinson’ kamp. Primitief, dat wil je niet weten, maar wel onwijs gezellig. Geen matras, geen kussen, wel wilde dieren en een klein straaltje om te douche.
Eerste avond was super gezellig met z’n alle, kampvuur en er is heel veel alcohol, waaronder Goon, achterover gegaan. Had er nog nooit van gehoord, maar schijnen nogal ranzige dingen in te zitten en als je jezelf niet helemaal in de gaten houdt, dan ga je helemaal lam. Die Engelse en Ieren uit ons groepje konden aardig drinken! Iedereen vond het daarom erg handig dat ik niet dronk, hehe. ’s Avonds laat zijn we nog naar het strand gegaan, zo’n mooie sterrenhemel! Ondertussen scheet ik 7 kleuren, omdat het daar wemelt van de Dingo’s. Dus ik en Lisa waren behoorlijk bang. Hadden instructies gekregen dat we bij elkaar moesten blijven, en als we aangevallen werden terug moesten aanvallen, top! De helft was ook zo stoned als een kanarie, ik moest er erg van lachen en kon de volgende ochtend mooi zeggen; ‘I knew what you did last night ..’.

Dag 2: Vraag mij niet hoe ik wakker ben geworden, maar ik ben wakker geworden. Houten kont, zere heupen, nek alles. Niet aan te raden! Na mijn gemaakte ontbijt, scrambled eggs, jaja het moet niet gekker worden, zijn we weer vertrokken. Dit keer naar de Champagne Pools, Indian Head, Eli Creek en een schipwrak. Champagne Pools lag helaas geen water in, Indian Head was een mooi uitzicht. Eli Creek was een super leuk iets! Beekje met natuurlijk water vanuit de bergen, ijskoud waar je op je rug vanaf moest want er was stroming! Echt heel leuk en helder. Schipwrak was ook wel vet om te zien en een leuke groepsfoto gemaakt!

Bij terugkomst eerst lekker gedoucht, nadat ik 45 minuten had zitten wachten. Wie verzint het om met een kamp van 200 mensen, maar 3 douches bij de meiden neer te zetten? ’s Avonds weer een leuke avond met kampvuur, veel Goon en gezelligheid.
Er lag een Python naast ons kamp, en de beheerder liep hem even doodleuk aan iedereen te showen. En wat ik weer mee moet maken. Ralph gaat even met een tourgenoot een trucje uithalen en ik was alvast op weg naar onze tent. Eerst goed in de tent schijnen, want er schijnen een soort grote ratten naar eten te zoeken. Niks te vinden, ik die tent in. Ik schijn langzaam met mijn zaklamp van beneden naar boven mijn hoofd … Zit zo’n verdomd beest boven mijn hoofd tussen de twee tentdelen! Nou mijn hart zat niet meer op de plek waar die hoort kan ik je zeggen …

Dag 3: Vroeg eruit, spullen inpakken en weer gaan met die banaan! Dit keer voor de laatste keer. We gingen nog een beetje touren, een wandeling maken van 40 minuten die ons bracht bij Lake Wabby! Een leuk meer aan een grote zandvlakte, waarbij die visjes aan je tenen komen eten, gratis! Erg grappig om te voelen! Vervolgens nog lunchen, al ons overige eten opmaken. En daarna met de Ferry terug naar het vaste land. Zagen we op een paar meter afstand nog dolfijnen zwemmen, echt gaaf!

  • 21 Oktober 2014 - 23:34

    Netteke:

    Leuk verslag weer Michelle, fijn, dat je het zo goed naar je zin hebt. En ja....dolfijnen....geweldige dieren blijven het en de ervaring om ze te zien is magnifiek. Goede reis weer verder, keep in touch XXX
    You're lovely aunt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Welkom op mijn profiel! Volg hier mijn reisverslagen van mijn reis door Australië en van de ontmoetingen met mijn familie!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 10984

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Kia Ora, New-Zealand!

26 September 2014 - 27 Januari 2015

Mijn tijd in Australië

Landen bezocht: